AVG reminder
Snakeware DDA voorwaarden AVG proof

Checklist, heb je de:

Verwerkersonvereenkomst retour gestuurd

AVG scan gedaan en de cookiemelding aan laten passen

AVG Reminder

Sinds 25 mei 2018 is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. De AVG werkt rechtstreeks door in de EU. De AVG verandert het juridisch kader voor de bescherming van persoonsgegevens ingrijpend. Bovendien introduceert de AVG aanzienlijke boetes van maximaal € 20 miljoen of 4% van de wereldwijde jaaromzet van een organisatie. Onderdeel van de AVG wetgeving is het afsluiten van een verwerkersovereenkomst en het doen van een aanpassing aan de cookiemelding. Heb je de verwerkersovereenkomst nog niet teruggestuurd, heb je vragen over de verwerkersovereenkomst of aanpassingen in de cookiemelding? Neem dan contact met ons op. Hieronder staat nogmaals het stappenplan om je cookiemelding conform AVG aan te laten passen.

 

Cookiemelding / AVG scan

1. Inzage middels de AVG scan

Met deze AVG scan brengen wij voor jou in kaart welke scripts en/of cookies en formulieren er draaien op jullie website(s). Ook zorgen wij ervoor dat jouw Google Analytics correct wordt ingesteld met de juiste account gegevens. Snakeware kan dit voor jullie uitvoeren voor slechts € 499.

 

2. Kies de cookiemelding

Maak een keuze tussen cookiemelding optie 1 of 2. Optie 1 is door onze branchevereniging “Dutch Digital Agencies” als AVG proof bestempeld, waarbij de kans groot is dat er ten opzichte van de huidige situatie minder marketingdata beschikbaar komt. Daarom hebben enkele opdrachtgevers, met eigen juristen, een optie bedacht waarbij er geen of minder verlies is van marketingdata (optie 2). Wij zien in de praktijk dat optie 2 de meest voorkomende cookiemelding is. Maak zelf jouw keuze.

 

Optie 1:

Optie 2:

 

3. Activatie cookiemelding

Snakeware activeert de gekozen cookiemelding op jouw website(s). De standaard cookiemelding is onderdeel van onze software oplossing en het gebruik is uiteraard gratis. Voor het stijlen zullen wij alleen deze tijd berekenen, gemiddeld kost het stijlen en testen van de cookiemelding 4 uur.

 

4. Inrichting Google Tagmanager

Op basis van de keuze van de cookiemelding wordt Google Tagmanager ingericht. Dit is een toepassing van Google Analytics die AVG proof is. Door een correcte inrichting zorgen we ervoor dat er zo veel mogelijk bruikbare marketing data toegankelijk is. Laat Google Tagmanager inrichten door Snakeware om de cookiemelding goed te laten functioneren. Dit kost ca. 8 uur, mede afhankelijk van het aantal instellingen. 

 

Klik hier om aan te geven naar welke optie jouw voorkeur uit gaat.

 

 

Zorg dat ook jouw website AVG proof is. Als jullie partner helpen we jullie hier graag bij.

 

Namens Snakeware

 

 

Ate van der Meer

 

 

© Snakeware