HTTPS
Alle sites die Snakeware ontwikkelt worden voorzien van een SSL-certificaat en op https domeinen geplaatst. Een SSL Certificaat betekent dat gebruik wordt gemaakt van het veiligste protocol op het internet.
HyperText Transfer Protocol Secur (HTTPS) is een encryptie protocol (Een proces waarbij informatie onherkenbaar wordt gemaakt om te voorkomen dat onbevoegden de gegevens bekijken of gebruiken) voor het afhandelen van aanvragen tussen een cliënt (browser) en server (webserver). Dit maakt misbruik maken van data via je site voor onbevoegden een nagenoeg onmogelijke taak.
COOKIEWALL
Alle sites die Snakeware levert zijn al voorzien van een Cookiewall. Deze worden geheel vernieuwd om daarmee jullie sites compliant te maken met de AVG. De nieuwe Cookiewall wordt als service, op basis van uw abonnement op ons CMS, gratis aangeboden. De komende weken wordt deze als default uitgerold bij alle sites.
De Cookiewall richten we graag geheel volgens de regels van de AVG voor je in. De aanvullende uren die hiervoor benodigd zijn zijn afhankelijk van je type site, type cookies, wensen/eisen etc. Dit betreft dan ook meerwerk en zal per casus met je doorgesproken, ingepland en uitgevoerd worden.
NIEUWSBRIEFMODULE
Wanneer je gebruik maakt van onze nieuwsbriefmodule als onderdeel van ons CMS, dan hebben wij deze ook AVG complaint gemaakt. De AVG compliant nieuwsbriefmodule wordt als service, op basis van je abonnement op ons CMS en je partnership met ons, gratis aangeboden. De komende weken wordt deze als default uitgerold bij alle sites.
FORMULIEREN
In ons CMS zit een krachtige tool voor het zelf kunnen bouwen en beheren van formulieren. Om middels deze tool aan de AVG te voldoen, raden wij je aan om goed te kijken naar de vragen die je middels deze tool aan de gebruikers van deze formulieren stelt. Zo mag je nooit 'overvragen'. Houd formulieren voor bijvoorbeeld vacatures dus relevant en vraag alleen wat strikt noodzakelijk is.
GEBRUIK GOOGLE ANALYTICS EN FACEBOOK
Vrijwel iedere site maakt gebruik van Google Analytics of Facebook. Voor de één is het een middel om de statistieken van bezoekers te kunnen analyseren en voor de ander om snel te communiceren in een grote actieve social community. Echter, binnen de nieuwe richtlijnen van de AVG mag dit niet zomaar en zal je een aantal zaken aan moeten passen aan je site en aan de manier waarop je bijvoorbeeld Google Analytics gebruikt. Zo moet je de verwerwerkersovereenkomst met Google aanpassen.
Om dit goed in te stellen kunnen wij je begeleiden. Zo zullen wij, via de nieuwe Cookiewall, zorgen dat de juiste instellingen in de juiste ‘Cookiecontainer’ (cookies en trackers die onder elke (zelf) in te stellen groep vallen) plaatsen. Verder kunnen we per site kijken of we Analytics anonimiseren zodat deze onder de noodzakelijke cookies in de nieuwe Cookiewall vallen.
GOOGLE MAPS
Google stopt per 11 juni 2018 met de gratis versie van Google Maps. Hiervoor in de plaats komt een (betaalde) account versie. Elke maand krijg je een gratis tegoed ter waarde van 200 dollar en pas nadat het gratis tegoed verbruikt is, worden er daadwerkelijk kosten in rekening gebracht. De nieuwe (betaalde) versie van Google Maps valt onder de noodzakelijke instellingen in de Cookiewall, wat het gebruik ervan ten goede komt.
Als je Google Maps wil blijven gebruiken zal hiervoor een eigen account en een key aangemaakt moeten worden. Hier moet vervolgens een creditcard aan gekoppeld worden. Wij kunnen je natuurlijk helpen met het aanmaken van een key en deze koppelen aan je Google Maps account.
Wij hebben een user story aangemaakt en op de backlog geplaatst m.b.t. de integratie van de nieuwe versie van Google Maps en/of het aanmaken en koppelen van de key. Om de user story uit te voeren in je sites zijn aanvullende uren nodig. Dit betreft meerwerk en zal per casus met je doorgesproken, ingepland en uitgevoerd worden.