Ambitieuze Steven Visser wordt de Brandaris in Data driven marketing

toine_dinkelberg_01 Toine Dinkelberg 7 februari 2018

Op 1 februari jl. is Steven Visser bij Snakeware van start gegaan als Data driven marketing Consultant, met als specialisatie Data Science. Net als de Brandaris op zijn geliefde uitwaaieiland Terschelling wil hij voor de opdrachtgevers van Snakeware een baken zijn die zorgt voor markante data driven marketing successen. Recent studeerde hij af voor zowel marketing management als marketing intelligence. Hiervoor rondde hij al een HBO Hogere Hotelschool succesvol af. Want de hoogst haalbare servicegraad en klantgericht denken en doen is waar Steven voor gaat. Met Steven groeit het activatie team van Snakeware daarmee naar 4 medewerkers, die zorg dragen voor maximale conversie van onze opdrachtgevers.

 

Juiste marketing op juiste moment.

“Het was een bewuste keuze om de Hogere Hotelschool en een master in marketing te combineren, licht Steven zijn studiepad toe.” Bij de Hogere Hotelschool staat klantgerichtheid op nummer één, wat ook dé juiste focus van de (online) marketingindustrie is. Niemand zit te wachten op irritante reclames voor je video op YouTube of pop-up advertenties, wat je alleen maar chagrijnig maakt. In plaats hiervan is het juist de kunst om relevante en gepersonaliseerde marketing aan te bieden, op de momenten dat de consument ervoor open staat. Op deze manier zal zowel de consument positief reageren en zal het marketing rendement ook hoger zijn.

 

Zonder data is alles gissen.

Dat is ook de reden dat Steven het team komt versterken. Alle activatie beslissingen worden genomen op basis van data. Met de komst van Steven gaat Snakeware hier nog zwaarder op inzetten, door beschikbare data nog intensiever te vertalen naar strategisch marketing advies en te groeien naar predictive analytics en echte 1-op-1 campagnes over alle kanalen heen. “Tijdens de studie hebben de statistische modellen op basis van data science van Steven al voor veel impact gezorgd.", licht Toine Dinkelberg de samenwerking toe. Wat gebeurt er bijvoorbeeld in het brein van consumenten als er meer wordt geadverteerd? Wat zou er kunnen gebeuren met de sales van een badkleding webshop als de temperatuur met 1 graad stijgt? Wat is de optimale CPC op het moment dat website bezoekers meer interesse krijgen en de conversie stijgt? Deze vraagstukken kunnen met behulp van data-analyse worden beantwoord. Steven: “Ik vind het geweldig dat ik nu mijn kennis en enthousiasme op dit gebied kan toepassen bij Snakeware. Zodat ik samen met mijn collega’s onze opdrachtgevers aan nog meer conversie kan helpen.”