Meine Nieuwland maakt van designs sites die impact hebben

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 30 november 2017

25 mei 2018 GDPR D-Day: bereid je voor op de AVG privacywetgeving.

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 20 november 2017

Gezocht: de Freek Vonk van de IT.

janny_reitsma_01 Janny Reitsma 25 september 2017

Snakeware scoort wederom hoog in de MKB innovatie top 100

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 21 september 2017

Bewezen formule voor online succes

toine_dinkelberg_01 Toine Dinkelberg 19 september 2017

Snakeware, snelste bureau van het Noorden tijdens de Emerce Kart Cup 2017

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 11 september 2017

11 digital rockstars bij Snakeware uit de startblokken

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 4 september 2017

De roep naar digitaal talent

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 29 augustus 2017

Snakeware digitale pionier achter Sneekweek.nl

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 9 augustus 2017

Snakeware hoofdsponsor Soul Sonic Outdoor tijdens Sneekweek

ATE vd Meer24514b Ate van der Meer 26 juli 2017

Sixpack in één dag.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 13 juli 2017

“De roadtrip van beacons en digital signage”.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 10 juli 2017

„Het draait om beleving en gemak”, zegt Ate van der Meer in de Telegraaf.

telegraaf Gabi Ouwekerk Telegraaf 8 juni 2017

Kunstmatige intelligentie in de praktijk.

arjen_de_jong_01 Arjen de Jong 31 mei 2017

Kunstmatige intelligentie, ook wel AI of KI genoemd, is de hype van dit moment. Maar wat is het nou precies? Waarom heeft iedereen het erover? AI is een techniek. Een techniek waarbij je een machine leert om net zo te reageren als mens. Is dit nieuw? Op zich niet, maar door de wet van Moore, die voorschrijft dat computers steeds sneller en krachtiger worden, nu wel binnen handbereik.

 

Pioniers.

Wij staan in de beginfase. Pionieren. Eén van die pioniers is Tesco. De supermarktketen die voornamelijk actief is in Groot-Brittannië. Hoe gebruiken zij AI in hun bedrijfsvoering? Zij gebruiken het algoritme om de bevoorradingsritten zo efficiënt mogelijk te plannen. Maar het gaat ook nog verder. Ze gebruiken het om te voorspellen welke producten er bij welke leveranciers besteld moeten worden. Deze “just in time” logistieke methode zorgt voor een goede voorraadbeheersing en de daaruit voortvloeiende besparingen. Deze besparingen gebruiken ze nu om de AI verder door te ontwikkelen en de intelligentie ook mogelijk te maken voor klanten. Hoe? Door via een Google assistent, een soort van Siri, je boodschappen via spraak te bestellen.

 

Inzetbaarheid.

Hoe kan kunstmatige intelligentie van waarde zijn binnen mijn organisatie? We pakken er even een onderdeel uit. De servicedesk. Veel repeterende vragen. Veel repeterende informatie. Deze repeterende vragen zijn prima te beantwoorden door een chatbot. Door middel van NLP “Natural Language Processing” kan de lerende chatbot de intentie uit de zin of vraagstelling halen en het bij die intentie behorende antwoord terug sturen.

 

De weg naar een succesvolle chatbot.

Mogelijkheid één is om de bot een grote hoeveelheid gesprekken te laten voeren. De bot zelf te laten leren. Vragen en antwoorden te laten verzamelen. Dit kost tijd. Deze vraag en antwoord “bak” moet van een groot formaat zijn, om de bot succesvol te laten opereren.

 

De andere manier en een veel vaker gekozen optie is om de chatbot te gaan trainen. Trainen met zinnen en vragen die vaak gesteld worden. Dit hoeven niet letterlijke vragen te zijn, met alle mogelijke variaties. Enkel een aantal opties. Op basis van deze opties gaat de bot zelf kijken hoe de vraag nog meer geformuleerd kan worden.

 

De menselijke identiteit.

Een veel gehoorde reactie op chatbots. Ondermijnt een chatbot niet de menselijke identiteit van mijn organisatie? En wat gebeurt er als de chatbot geen antwoord paraat heeft? Een chatbot zal niet de servicedesk kunnen vervangen, maar wel kunnen assisteren. Een chatbot moet human assisted zijn. Dat wil zeggen dat de mens wordt ingeschakeld, wanneer de bot niet bijvoorbeeld met 90% zekerheid kan zeggen dat dit het juiste antwoord is. Het moet het beste zijn van twee werelden. Een chatbot die 24/7 werkt. Geen koffiepauze nodig heeft. Een tool die die druk van simpele, repeterende vragen van de servicedesk weghaalt. Waardoor de servicedesk haar tijd en energie kan geven aan echte klanttevredenheid.

 

Testen.

Zelf zijn wij ook aan het testen hoe wij met AI onze dienstverlening kunnen verbeteren. Benieuwd naar de eerste resultaten? Neem dan contact met mij op.

Wij bouwden in 1999 al het eerste cloud-first headless CMS

ate_van_der_meer_02 Ate van der Meer 16 mei 2017

Beste online Supermarkt van Nederland in de maak.

ate_van_der_meer_01 Ate van der Meer 19 april 2017

Optimaliseer AdWords landingspagina’s voor betere resultaten.

adi_mlivic_01 Adi Mlivic 25 augustus 2017

Tekst schrijven voor mobiel: waar moet je op letten?

toine_dinkelberg_01 Toine Dinkelberg 14 oktober 2016

De impact van Augmented Reality.

arjen_de_jong_01 Arjen de Jong 14 oktober 2016

15% stijging bezettingsgraad Buitenleven Vakanties.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 10 mei 2016

Google gaat mobile crazy.

toine_dinkelberg_01 Toine Dinkelberg 20 december 2016

Programmeurs zijn de nieuwe blauwe boorden op weg naar een nieuwe gouden eeuw.

ate_van_der_meer_01 Ate van der Meer 10 februari 2017

Computer op je neus.

ate_van_der_meer_01 Ate van der Meer 20 februari 2017

Snakeware lanceert geheel vernieuwde beaconplatform Lightcurb.

ate_van_der_meer_01 Ate van der Meer 13 maart 2017

Snakeware nummer 1 in Emerce 100.

ate_van_der_meer_01 Ate van der Meer 7 april 2017

De evolutie van travel.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 6 januari 2017

Terug op het oude nest.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 15 september 2016