“De roadtrip van beacons en digital signage”.

ewoud_faber_01 Ewoud Faber 10 juli 2017

Als grootste laagdrempelige beacon platform van de wereld reisden we afgelopen week af naar Denemarken en Duitsland. Voor het toeristische content platform van Denemarken. Als spreker op de digital signage summit in München. Kilometers maken over de Deense en Duitse autobaan. Met nieuwe ideeën. Met oplossingen.

 

Aarhus, Denemarken.

De gelukkigste stad van Denemarken. Culturele hoofdstad van 2017. In volle aanbouw. Prachtige architectuur, maar daarvoor kwamen we natuurlijk niet. We hadden een meeting over het content platform voor toerisme in Denemarken. Nu een paar jaar live en inmiddels gegroeid naar een volgende fase van interactie. Het redesign van de app is klaar en ze hadden gehoord van onze beacon technologie. Tijd om de koppen eens bij elkaar te steken. Denken in mogelijkheden. In gave toepassingen. Dan kan het snel gaan: ‘de handen worden geschud’. De Lightcurb SDK zal worden geïntegreerd. Honderden beacons worden uitgerold. De gewenste configuraties zijn gedefinieerd. De planning met potlood ingekleurd.

 

München, Duitsland.

Na een mooie rit van 1200 km, met een tussenstop op dinsdag in Bamberg, kwamen we woensdag aan in München. De stad waar dit jaar op donderdag de digital signage summit werd gehouden. De toonaangevende conferentie voor digital signage, met sprekers als Google, Ikea, Toyota, Shell en Snakeware. Wij mochten een praktische innovatie sessie geven over toepassingen van de Microsoft Hololens en het iBeacon Lightcurb platform. Met cases van Batavus, De Volksbank en Rederij Doeksen hebben wij de veelal technisch sterk onderlegde doelgroep goede handvatten gegeven over waarmee we in Nederland bezig zijn.

 

Accenture Innovation Award.

Als kers op de taart van afgelopen week kwam het bericht naar buiten dat we, naast onze plek in de MKB innovatie top 100, ook meedingen naar de Accenture Innovation award. Deze award zal op 27 oktober worden uitgereikt.