
Geef uw business een digitale boost
We gingen lekker met zijn allen, in een mooie upswing. Het monster corona veroorzaakte een enorme schok. Complete branches kwamen in een enkele seconde tot volledige stilstand. Andere branches begonnen aan een overlevingstocht. De overheid gooide een reddingsboei, zelf watertrappelen blijft essentieel. Vaak gaan we in de overlevingsstand, er wordt gesneden in kosten en innovaties uitgesteld. Maar wat leert de geschiedenis ons? Tijdens de grote depressie volgde Ford de strategie van kostenbesparing, terwijl Chrysler het advertentiebudget juist vergrootte. En guess what? Chrysler werd de grootste. Dus grote depressies kunnen leiden tot een drama, maar de juiste focus kan ook leiden als een katalysator.
Nu we maanden verder zijn, trekken de eerste kruitdampen op. Voor sommige branches ziet de toekomst er nog niet goed uit. Toch hebben veel ondernemers hun creativiteit aangesproken en de bakens verzet. En dat pakt vaak verrassend goed uit. Online zien we substantiële groeipercentages, maar ook offline worden goede resultaten geboekt. Bij Snakeware ontdekten we dat we goede gesprekken met potentiële opdrachtgevers middels Teams, Zoom of Skype kunnen voeren. Natuurlijk, elkaar ontmoeten inspireert nog het best, toch komen we een heel eind met deze nieuwe vorm. Het is duurzaam en scheelt tijd, dus dat is ook winst. En op het juiste moment komen we in de gepaste setting bij elkaar.
En weet dat de corona crisis voorbij gaat. En net als bij ieder ongeluk: het helpt niet als je ernaar staat te kijken, selfies maakt en hulpverleners in de weg staat. Focus op damage control voor jouw organisatie en creëer het nieuwe perspectief. Als je als organisatie de koers hebt bepaald en de bakens (deels) hebt verzet, dan is het essentieel om te kijken naar de digitale impact. Natuurlijk doen online shops het heel goed, maar het gaat er om, om nieuwe kansen te creëren. Enkele voorbeelden:
- Een kledingzaak die gaat voor persoonlijk contact, investeert in vindbaarheid van de website en opent toch een webshop. Dit leidt tot gericht bezoek in de winkel en additionele online omzet
- Een organisatie die wereldwijd opereert met area managers die niet meer kunnen reizen, door lockdowns zitten ze op de bank. De website wordt geoptimaliseerd om online nog meer gerichte leads te genereren
- Een business to business organisatie heeft zelf een 3D camera gekocht en van alle apparatuur 3D demo opnames gemaakt. Op de website kun je in de virtuele showroom deze apparaten bekijken
- Een retail organisatie met meerdere winkels heeft inzage in het bezoek door Google Ads. Door te variëren met het budget sturen we op het aantal mensen per winkel
Dus nieuwe kansen vragen om een andere (digitale) benadering. Alle hens aan dek voor de optimale customer journey. Om jouw klanten zo goed mogelijk te blijven bedienen, nieuwe segmenten aan te boren en meer bezoekers in jouw digitale winkel te krijgen. Het zijn uitdagende tijden en met uitgekiende (online) marketing strategieën boeken we goede resultaten voor veel van onze opdrachtgevers. Natuurlijk is het uitdagend en geldt het niet voor elke branche. Maar met de juiste creativiteit en digitale focus geven we de online business een enorme boost. Wil je hier eens over sparren? Bel of mail me en we maken een afspraak voor een inspirerend gesprek.