De Snakeware Merkevolutie.
De wereld verandert. Merken passen zich aan.

1995 tot nu.

Sinds de oprichting in 1995 heeft onze huisstijl vele vormen, kleuren en gedaantes gekend. Elke fase heeft bijgedragen om te komen tot het merk dat we vandaag de dag zijn. In dit artikel nemen wij u graag mee in de Snakeware huisstijl historie. Bij de continue verandering van ons bedrijf hoort een dito dynamiek in de huistijl. Als je de huisstijl historie vanaf de start tot en met vandaag de dag op een rijtje zet, dan worden de fases van ons merk heel zichtbaar.

 

De slang. 

In onze startersjaren, midden jaren negentig, maakten wij gebruik van, hoe kan het ook anders, een slang als ons beeldmerk. Deze werd eind jaren 90 steeds abstracter. Van 2001 tot en met 2008 hebben wij snakeware.nl als kwaliteitsmerk sterk in de markt gezet.

 

Kleurrijke vormen.

Eind 2009 werden radicale veranderingen doorgevoerd in onze huisstijl. Het beeldmerk van ons bedrijf kreeg een organische en kleurrijkere vorm en het woordmerk een robuuster lettertype. Hiermee werd verwezen naar een frisse, flexibele blik op inventive, creative webdevelopment.

Altijd de beste willen zijn.

In 2010 werd gekozen voor een campagne met nostalgisch beeld in een jaren 80 zetting met een ambitieus jongetje die op een zelf gemaakt podium springt en "altijd de beste wil zijn". In 2012 werd dit aangevuld met een Snakeware promotiefilmpje welke tijdens de relatiedag, die altijd rond de oprichtingsdatum 27 maart plaatsvindt, voor het eerst werd vertoond.

 

Het was een kleurrijke, speelse periode die tot en met eind 2013 voortduurde. Helder kleurgebruik in het vignet, veel ruimte en drie organische bollen stonden voor de kernactiviteiten en de drie directeureigenaren van Snakeware. Hiermee wilden wij innovatie en creatie uitstralen, maar zeker ook onze robuuste producties en betrouwbaarheid.

 

De Gashouder.

In 2013, tegelijk met de transformatie van de Gashouder als het nieuwe hoofdkantoor van Snakeware, hebben wij met een intern projectteam gewerkt aan het scherp stellen van onze visie en missie om daaropvolgend te werken aan een nieuwe merkidentiteit. Deze merkidentiteit hebben wij, na testen bij verschillende stakeholders, tijdens een kookworkshop op 28 november 2013, waar alle medewerkers van Snakeware aanwezig waren, gelanceerd. Naast de nieuwe merkidentiteit hebben wij ook een nieuw motto geintroduceerd: 'digital identity'.

 

De nieuwe merkidentiteit straalt kracht, creativiteit en vakmanschap uit. Deze kernwaarden zijn verwerkt in het woordmerk. Dit om in één oogopslag aan iedereen helder te maken waar Snakeware voor staat, namelijk: Het creëren van robuust en onderscheidend werk dat klanten op voorsprong zet, voor elk medium met een digitale component.

 

Zwart / wit.

In 2015 werd gewerkt aan het finetunen van de huisstijl door middel van het op elkaar afstemmen van alle uitingen. Het stijlvolle karakter en het gebruik van zwart en wit werd aangevuld met het toepassen van hoogwaardige fotografie die op een verhalende manier in beeld brengt waar Snakeware voor staat. In 2016 is voor wat betreft de huisstijl gewerkt aan het verder versterken en bewaken van het premium merk voor digitale producties, die wij met veel plezier vanuit de Gashouder voor onze opdrachtgevers realiseren. In 2017 zullen wij 'Experience like no other' nog meer inhoud gaan geven en wordt op passende wijze ons nieuwe 'rock' logo doorgevoerd.

Snakeware
We think. We make. We check.