In 2010 werd gekozen voor een campagne met nostalgisch beeld in een jaren 80 zetting met een ambitieus jongetje die op een zelf gemaakt podium springt en "altijd de beste wil zijn". In 2012 werd dit aangevuld met een Snakeware promotiefilmpje welke tijdens de relatiedag, die altijd rond de oprichtingsdatum 27 maart plaatsvindt, voor het eerst werd vertoond.
Het was een kleurrijke, speelse periode die tot en met eind 2013 voortduurde. Helder kleurgebruik in het vignet, veel ruimte en drie organische bollen stonden voor de kernactiviteiten en de drie directeureigenaren van Snakeware. Hiermee wilden wij innovatie en creatie uitstralen, maar zeker ook onze robuuste producties en betrouwbaarheid.
De Gashouder.
In 2013, tegelijk met de transformatie van de Gashouder als het nieuwe hoofdkantoor van Snakeware, hebben wij met een intern projectteam gewerkt aan het scherp stellen van onze visie en missie om daaropvolgend te werken aan een nieuwe merkidentiteit. Deze merkidentiteit hebben wij, na testen bij verschillende stakeholders, tijdens een kookworkshop op 28 november 2013, waar alle medewerkers van Snakeware aanwezig waren, gelanceerd. Naast de nieuwe merkidentiteit hebben wij ook een nieuw motto geintroduceerd: 'digital identity'.
De nieuwe merkidentiteit straalt kracht, creativiteit en vakmanschap uit. Deze kernwaarden zijn verwerkt in het woordmerk. Dit om in één oogopslag aan iedereen helder te maken waar Snakeware voor staat, namelijk: Het creëren van robuust en onderscheidend werk dat klanten op voorsprong zet, voor elk medium met een digitale component.
Zwart / wit.
In 2015 werd gewerkt aan het finetunen van de huisstijl door middel van het op elkaar afstemmen van alle uitingen. Het stijlvolle karakter en het gebruik van zwart en wit werd aangevuld met het toepassen van hoogwaardige fotografie die op een verhalende manier in beeld brengt waar Snakeware voor staat. In 2016 is voor wat betreft de huisstijl gewerkt aan het verder versterken en bewaken van het premium merk voor digitale producties, die wij met veel plezier vanuit de Gashouder voor onze opdrachtgevers realiseren. In 2017 zullen wij 'Experience like no other' nog meer inhoud gaan geven en wordt op passende wijze ons nieuwe 'rock' logo doorgevoerd.
Beeldmerk geregisteerd.
Eind 2016 zag het nieuwe Snakeware beeldmerk het daglicht. Dit beeldmerk werd samen met het woordmerk 'Snakeware' gedeponeerd als merk bij het Benelux Merkenbureau. Lopende 2017 werd geinvesteerd in het intern ontwikkelde styleguide voor Snakeware. Hierin werden, de door de jaren heen wat uitelkaar en naast elkaar lopende huisstijl elementen op verassend sterke wijze samengebracht tot één consitstent geheel. Op basis van de Styleguide werd de website vernieuwd, gewerkt aan nieuwe advertentiecampagne's en werden zaken als briefpapier, visitekaartjes en andere offline media vernieuwd.
Het Snakeware beeldmerk is als laatste aanwinst naast ons sterke woordmerk een prachtige aanwinst die wij de komende tijd zullen laden om hiermee ons merk krachtiger en duidelijker te maken in een continu veranderende markt. Het zit al in onze naam opgesloten.
Wij zijn flexibel. Snakeware.