Design thinking.

Een manier van denken.

Een aanpak om problemen op te lossen. In deze methode staat de eindgebruiker van een technologie, dienst of product centraal. Design thinking maakt dingen simpel. Maakt zaken werkend. Design thinking scheidt de hoofd- van de bijzaken. Staat de ervaring boven of iets mooi of lelijk is.

 

Het klinkt misschien vreemd, maar Design Thinking gaat meer over ‘doen’ dan over ‘denken’. De methode gaat uit van de kracht van logica, verbeelding, intuïtie om niet alleen een probleem op te lossen, maar om samen mogelijkheden te ontdekken om een ideale situatie te creëren voor een eindgebruiker.

Design Thinking gaat over de optimale verbinding tussen de behoefte van mensen en een technologisch uitvoerbaar product wat levensvatbaar is als business strategie.

Experimenteren.

Design thinking is een proces. Een proces van experimenteren. Prototypen. Samenwerken en continue verbeteren. Wat werkt wel en wat werkt niet? Op een slimme en creatieve wijze verbeteringen teweegbrengen. Uit bestaande denkpatronen. Op onderzoek naar een betekenis. Naar een beweging.  Naar waarde voor eindgebruiker. De waarde die een eindgebruiker ervaart, is de kern van alle klantprojecten van Snakeware. De sleutel voor een experience like no other.

If I had asked my customers what they wanted, they'd have said a faster horse.
Henri Ford Ford

Denken en doen.

Design Thinking is denken als een ontwerper in alles wat je doet. Voor de ontwikkeling van je producten en diensten. Voor je processen. Voor je strategie. Binnen de technologische mogelijkheden. Uit eigen ervaring kunnen wij zeggen dat een ontwerper een glas altijd halfvol ziet. Een ontwerper wil altijd vooruit. Hij ziet altijd een kans op verandering. Een kans om iets nieuws te maken. Informatie verzamelen. Een toekomst scenario schetsen. Ideeën testen. Net zolang tot iedere klant 100% tevreden is.

Digitale transformatie

Design thinking en digitale transformatie gaan goed samen. Een steeds groter deel van de klantreis speelt zich af in het digitale domein. Door Design Thinking, Agile, en Lean samen te smelten in één iteratief proces, kunnen wij samen met onze opdrachtgevers een ‘Experience like no other’ creëren. Moderne technologie. Een schaalbaar content platform. Alles in huis om goed in te spelen op de steeds veranderende behoeften en wensen van de veeleisende klant van vandaag.

Met ons design thinken? Neem contact met ons op.